Подача страв у форматі «шведський стіл» популярна у всьому світі. Її практикують у кафе, ресторанах, бістро, готелях, а також на світських заходах, що відбуваються у нічних клубах або на відкритих майданчиках.
Якщо заклад планує організацію шведського столу вперше, важливо вивчити ключові нюанси.
Як і коли сформувалося поняття «шведський стіл»
Головне питання, яке цікавить рестораторів: чому шведський стіл так називається. Цей формат подачі страв зародився у Швеції у Середньовіччі. Перед приходом гостей скандинави виставляли всі блюда у великих металевих мисках на столах. Так вони позбавлялися зайвих церемоній, пов'язаних з черговою подачею розносів, оскільки одразу бачили весь асортимент та вибирали страви, які їм подобалися.
Що таке шведський стіл сьогодні?
Це розміщення готових страв у певній черговості – салати, холодні закуски, перші та другі страви, десерти. Для закладів, які вибирають цей формат подачі страв, це вагома перевага, оскільки:
- Гості самостійно обирають частування, які хочуть спробувати. Можна взяти холодні закуски та десерт або обмежитися напоями;
- Доступ до всіх страв – вільний;
- Об'єм необмежений.
«Шведський стіл» можна запровадити у закладі будь-якого типу – від міні-бістро для студентів до елітного ресторану.
Правила організації шведського столу
Шведський стіл у ресторані відрізнятиметься від аналогічної подачі страв у готелі або бізнес-центрі. Це пов'язано з нюансами:
- кількість гостей закладу;
- формат заходу – бізнес-ланч, стандартний прийом їжі в готелі, весілля, світський раут;
- меню;
- площа зали, де проходить прийом їжі.
Информацию по этим пунктам нужно выписать и только затем заказать профессиональное оборудование для шведского стола.
Облаштування шведського столу
Тепер розберемо головне питання: яке обладнання для шведського столу потрібно придбати насамперед?
Перше – шведські лінії. Вони потрібні для зберігання овочевих нарізок. Обладнання шведської лінії – важливий етап, оскільки це – перша взаємодія гостя із закладом. Рекомендуємо стежити за температурним режимом та якістю викладки овочевих нарізок. Потрібно зробити їх презентабельною.
Друге - салат-бари. Це холодильні вітрини, що оснащені металевими ємностями. У них викладаються готові салати із заправкою (оливковою олією, майонезом, соусами) або без. Якщо салати без заправки, то біля вітрин потрібно розставити ємності з маслом, спеціями та іншими приправами.
Третє – марміти або лінії з мармітами, де виставляються порційно:
- гарячі страви з м'яса або риби;
- перші страви – супи, борщі, окрошка;
- гарніри – каші, картопля різного типу (відварена, смажена, пюре).
Їхня головна перевага в тому, що вони зберігають температуру страв. Ви отримуєте гарнір, суп або відбивну з запалу, з жару.
Четверте – столи для відвідувачів, де вони зможуть розміститися та продегустувати вибрані страви.
П'яте – електрична плита. Вона необхідна для приготування гарячих страв та гарнірів. Пристрій підбирається з урахуванням типу закладу та інтенсивності потоку людей.
Шосте – холодильні столи. Вони використовуються для приготування салатів, овочевих нарізок, піци.
Також для облаштування кухні необхідно вибрати:
- обробні столи;
- холодильні шафи;
- ларі з прозорими дверцятами та кришками для зберігання напоїв;
- витяжні парасольки, що усувають неприємні запахи, жир, сажу. З ними робота персоналу на кухні буде більш комфортною.
Це базовий набір обладнання для кафе, ресторану, бістро. Однак, список пристроїв для готелю, що впровадив систему шведського столу, буде більшим.
Шведський стіл у готелі: основні особливості
Окрім шведської лінії обладнання, мармітів, салат-барів, рекомендується придбати:
- вафельниці;
- тостери;
- прилади для варіння яєць;
- теплові вітрини;
- нагрівачі страв.
Вафлі, тости, варені яйця – обов'язкова складова сніданку у різних країнах.
Теплові вітрини потрібні, щоб підтримувати оптимальну температуру готових страв.
Для зберігання прохолодних напоїв потрібна холодильна шафа, а для приготування чаю, кави - електричний чайник, кавомашина або кавоварка.
З додаткового інвентарю, який використовується в залі, знадобляться:
- лопатки;
- ложки;
- вилки;
- ножі;
- щипці;
- захоплення.
Ці інструменти потрібні, щоб акуратно перенести їжу із загального столу на окрему тарілку.
Організовуючи шведський стіл у готелі, потрібно врахувати й інші нюанси:
- Режим роботи залу: важливо, щоб персонал встиг приготувати та виставити страви у залі;
- Меню: бажано, щоб воно було циклічним;
- Відповідність страв ціновому сегменту готелю.
Узгодивши всі фактори, вам вдасться організувати роботу залу зі шведським столом на високому рівні.
Шведський стіл у ресторані або в кафе
Після купівлі обладнання потрібно продумати формат роботи закладу – шведський стіл працюватиме постійно або у певний час.
Після цього розробити меню, що складається з «постійних» страв та страв, які подаються у певні дні або випадки.
Ще один аспект – правильний розрахунок обсягу їжі на кількість гостей. У дні, коли кількість відвідувачів скоротиться, високий ризик отримати залишок страв понад норму.
Вибір обладнання для шведського столу
Если вы решили организовать шведский стол в кафе, ресторане или отеле, заказывайте профессиональное оборудование в UNIT Group. Наша компания на украинском рынке более 10 лет. Мы выпускаем холодильное, тепловое и нейтральное оборудование для крупных торговых сетей, отелей, супермаркетов.
Главные преимущества UNIT Group:
- высокое качество оборудования;
- производство до 14 рабочих дней;
- современный дизайн конструкций;
- высокие технические характеристики
Приобрести готовое оборудование или заказать разработку новых устройств можно на нашем сайте.